چگونگی تلفیق دو یا چند سبک دکوراسیون داخلی (بررسی طراحی ویلای ساحلی)

امروزه طراحان داخلي حرفه اي از تلفيق دو يا سه سبک در طراحي دکوراسيون داخلي استفاده مي نمايند، زيرا هم طرفداران بيشتري دارند و هم به جذابيت و خاص بودن فضاهاي داخلي بخصوص منازل مسکوني و ويلاها مي افزايد.
اگرچه در تلفيق سبک ها نيز نکاتي را بايد در نظر گرفت به گونه اي که باعث ايجاد هرج و مرج و آشفتگي نگردد و ريتم، تعادل و هماهنگي بين عناصر، اشيا و رنگ ها حفظ گردد.
در اين پست به بررسي يک نمونه از سبک تلفيقي در طراحي داخلي يک ويلاي ساحلي مي پردازيم.
طراح اين ويلا از تلفيق سه سبک روستيک، اسکانديناوي و شبي شيک استفاده نموده است.
 استفاده از وسايل کهنه کاري شده و به دور از تجملات و نيز استفاده از رنگ هاي روشن مانند خاکستري روشن، سفيد، بژ و آبي و سبز روشن که در سبک شبي شيک مرسوم مي باشد در اين دکوراسيون به وفور ديده مي شود.
همانطور که در تصاوير مشاهده مي کنيد در اين طراحي از متريال ارگانيک و عناصر طبيعي و دست نخورده بسيار استفاده شده که نشانه هايي از سبک روستيک مي باشد. به طور مثال استفاده از چوب طبيعي براي ميز و صندلي ها، قاب آينه اي که از شاخه هاي خشک شده ساخته شده، همچنين مبلهاي چرم قهوه اي رنگ در اتاق نشينمن و استفاده از رنگ هاي خاکي، همه اين موارد يادآور سبک روستيک مي باشند.
از ويژگي هاي ديگر اين طراحي استفاده از حداکثر نور طبيعي در فضاها مي باشد که از خصوصيات سبک اسکانديناوي است. استفاده از الوارهاي چوبي در سقف و کفپوش هاي چوبي و نيز رنگ هاي سفيد و بلوندي که در اين ويلا ديده مي شود و همچنين فرم اشياء نيز حاکي از سبک اسکانديناوي در اين طرح مي باشد.