ایده کارساز برای اتاق خواب جادار تر

اتاق خواب ها بايد فضايي آرام براي استراحت باشند و بودن در اين فضا اندکي از دغدغه هاي روزانه ي ما کم کند، بنابراين فضاي ذخيره سازي مناسب براي حذف ريخت و پاش و شلوغي هاي اتاق خواب از ضروريات است. اکثر ما بدين منظور ترکيبي از آويزها، قفسه ها و کشو ها را انتخاب مي کنيم که معمولا درون کمد ها تعبيه مي شوند، اما اين موارد تنها گزينه هاي موجود نيستند و امروزه راه حل هاي نوآورانه ي بسياري پا به عرصه ي  دکوراسيون منزل گذاشته اند. از کمدهاي سفارشي ساز گرفته تا ايده هاي هوشمندانه براي زير تخت خواب ها و تعدا بي شماري از ايده هاي ديگر که فضاي زيادي براي شما ذخيره مي کنند و در عين حال از زيبايي کافي نيز برخوردار هستند.
?. ترکيبي از ايده هاي طراحي داخلي براي نگهداري وسايل در اتاق خواب
اين نوع طراحي داخلي که در تصوير مي بينيد براي اتاق کودک يا اتاق نوجوان بسيار مناسب است. اين اتاق با يک فضاي نسبتا کوچک شامل کمد لباس، قفسه هاي باز، فضاي ذخيره سازي زير تخت و کابينت ها مي شود که در دو ضلع اتاق چرخيده و از فضاي بالاي تخت نيز بهره برده است. استفاده ي برجسته از رنگ زرد درخشان، به اين فضاي بسيار کاربردي انرژي بخشيده است.
?. طراحي سکو در زير تخت خواب
به جاي استفاده از فضاي بالاي تخت، براي آن سکويي خلق کنيد و درون سکو را به عنوان يک فضاي ذخيره سازي بزرگ به کار ببريد.
?. استفاده متفاوت از وسايل کهنه و دست دوم در اتاق خواب
بهره وري و کارايي بالاي مبلمان اتاق خواب به سفارشي يا نو بودن آن ها ربطي ندارد. گاهي وسايل ساده و کهنه يا دست دوم همان کارايي وسايل نو و طراحي شده را دارند و چه بسا دلچسب تر نيز به نظر برسند. مثلا يک صندوق چوبي به ميز پاتختي زيبايي براي تخت تبديل شده که مي تواند وسايل زيادي را نيز در خود جاي دهد.
?. فضاي ذخيره سازي در اتاق خواب را به بالا منتقل کنيد!
فضاهاي عمودي معمولا کمتر استفاده مي شوند اما فضاي ديواري در بالاي ارتفاع سر مي تواند به عنوان فضايي ارزشمند براي نگهداري وسايل طراحي شود. با وجودي که براي دسترسي به اين فضا به نردبان نياز است، با وجود اين وقتي کار انجام شد ثابت مي کند که طراحي کمد از کف تا سقف اتاق خواب چقدر شيک و زيبا به نظر مي رسد.
?. درب هاي شيشه اي براي فضاهاي ذخيره سازي اتاق خواب
در نظر گرفتن درب هاي شيشه اي براي کمدها و فضاهاي ذخيره سازي در اتاق خواب مي تواند از حجيم به نظر رسيدن آن ها بکاهد و هم چنين شما با ديدن اشياي درون اين فضاها لذت مي بريد و چيزي را که مي خواهيد خيلي سريع تر پيدا مي کنيد.
?. از هر سانتي متر فضاي اتاق خواب استفاده کنيد!
اگراتاق خواب کوچک پر از گوشه هاي قناس و صفحات شيب دار است، اما اين موضوع مانعي براي ايجاد فضاي ذخيره سازي نشده است. شلف هاي کوچک، ميله هاي آويز، قفسه هاي کتاب و جا لباسي ها متناسب با اين فضاهاي ناقص و بدشکل طراحي شده اند و مقدار زيادي فضاي ذخيره سازي در اتاقي کوچک به وجود آورده اند.
?. شلف مستقل در مرکز اتاق خواب
قرار دادن تخت در مرکز اتاق خواب و ايجاد يک ديوار به عنوان سرتختي در پشت آن، فرصت ساختن تعدادي شلف توکار را به وجود مي آورد. نورپردازي زيباي فضا در اين نمونه، آن جا را به سطح بالايي ارتقا داده است. در ضمن لباس ها در کمدهاي يکپارچه و توکار در امتداد يکي از ديوارها جاي داده شده اند.
?. طراحي مينيمال فضاي ذخيره سازي در اتاق خواب
حتي کساني که به ريخت و پاش اهميت نمي دهند، از اين نوع طراحي توکار و بسيار ظريف استقبال مي کنند که به صورت کشوهايي طويل ايجاد شده و فضايي به عنوان ميز تحرير نيز خلق کرده است. هم چنين در کنار آن کمدهاي جاداري براي لباس به چشم مي خورد. درب هاي فشاري بدون هيچ گونه دستگيره و اضافات ديگر، طراحي اين فضا را تکميل کرده اند.
?. کتابخانه و قفسه کتاب به جاي کمد در اتاق خواب
براي ذخيره سازي اکسسوري ها، کفش ها، کيف ها و اشيايي از اين قبيل مي توانيد از کتابخانه ها يا قفسه هاي کتاب استفاده کنيد. شايد اين قفسه به تنهايي از هيچ جذابيتي برخوردار نباشد، اما با چيدمان با سليقه ي وسايل در آن مي توانيد جلوه اي زيبايي نيز در اتاق خواب خود ايجاد کنيد.
??. آويزان کردن اشيا در اتاق خواب
قلاب ها با وجودي که ابزارهاي ساده اي به نظر مي رسند اما همين سادگي و کم جا بودن مزيت آن ها محسوب مي شود و وسايلي بسيار کاربردي در دکوراسيون منزل هستند. براي مثال شما مي توانيد به راحتي با چند قلاب مکاني براي نگهداري زيورآلات خود ايجاد کنيد که نه تنها از گم شدن آن ها جلوگيري مي کند بلکه تصويري زيبا در فضاي اتاق خواب تان خلق مي نمايد.