دکوراسیون اتاق خواب بچه مناسب دختر و پسر

اتاق خواب بچه مناسب ترين فرصت براي آوردن دکوراسيوني رنگارنگ و شاد به داخل خانه است. زماني که کودکان به سني مي رسند که مي توانند اتاق مخصوص به خودشان را داشته باشند بسيار هيجان زده مي شوند تا اتاق خوابي مناسب با علاقه مندي هاي خود داشته باشند. البته اين هيجان فقط مخصوص کودکان نيست حتي پدر و مادر ها هم از طراحي اتاق خوابي مناسب با خواسته هاي فرزندشان هيجان زده مي شوند. همانطور که در مطالب پيشين گفتيم اولين قدم در طراحي و تزيين دکوراسيون اتاق خواب کودک سوال از خود او در مورد چيزهاي است که به آنها علاقه دارد و مشتاق به داشتن آنها دراتاق خوابش است.

بعداز آن خود پدر و مادر يا طراح بايد شکل مفهومي مناسب از آن خواسته را به بهترين شکل ممکن اجرا کنند. با توجه به تِم و سبک اتاق خواب، طراحي آن مي تواند هزينه بر يا کم هزينه تمام شود، اينکه اتاق خواب بچه چقدر هزينه بردار است کاملا به والدين بستگي دارد که چقدر حاضر هستند براي تبديل شدن روياي فرزندشان به واقعيت هزينه کنند. اما فقط مبحث هزينه نيست بلکه شرايط سني کودک هم در نحوه و شکل دکوارسيون کاملا تاثير گذار است بنابراين بايد نوعي آينده نگري هم در اين مورد وجود داشته باشد زيرا هيچ نوجواني دوست نخواهد داشت در اتاق خوابي کودکانه استراحت کند. (کاغذ ديواري)

نکته مهم در دکوراسيون اتاق خواب کودک استفاده از رنگ روشن در جاي جاي اتاق است. بهتر است از رنگ هاي شاد و روشن براي پرده پنجره استفاده کنيد و همچنين اين تِم را در انتخاب چراغ خواب و مطالعه کودک هم تکرار کنيد. رنگ پرده و چراغ خواب بهتر است با تِم کلي اتاق خواب هارموني و هماهنگي داشته باشد زيرا اين کار دکوراسيون اتاق خواب را تميزتر، مرتب تر و واضح تر بنمايش خواهد گذاشت. براي تزيين دکوراسيون اتاق خواب لازم نيست هزينه اي اضافي براي خريد لوازم دکوري اتاق خرج کنيد. اسباب بازي هاي کودک براي اين کار بسيار مناسب هستند. چرا که اسباب بازي ها معمولا از در رنگ ها، اندازه ها و شکل هاي مختلف توليد مي شوند و از لحاظ زيبايي نيز در سطح کاملا قابل قبولي قرار مي گيرند. بعلاوه با آويزان کردن اسباب بازي هاي بزرگ از ديوار و سقف، فضاي کافي براي ذخيره سازي در کمدها و باکس ها بوجود مي آيد.
منبع: اتاق