استفاده از آینه تراش خورده در دکوراسیون منزل

 آقايان نسبت به خانم ها استفاده بيشتري از آينه تراش دارند. آينه هاي تراش خورده براي ديدن نماي نزديک مورد استفاده قرار مي گيرند. آقايان هنگام اصلاح صورت و گردن خود از آينه استفاده مي کنند. در صورتي که از آينه استفاده نکنند ممکن است دچار خراشيدگي در پوست صورت و گردن خود شوند. بنابراين آقايان با استفاده از آينه تراش مي توانند خود را در آينه ديده و اصلاح خود را به راحتي انجام بدهند. بهترين مکان براي نصب آينه تراش در حمام است زيرا اين آينه ها براي هدف خاصي طراحي شده اند. خانم ها نيز مي توانند از آينه تراش براي آرايش کردن صورت يا رنگ کردن مو استفاده کنند.

آينه تراش با کيفيت هاي متفاوتي در بازار عرضه مي شود ولي بهتر است از بهترين کيفيت اين آينه ها استفاده شود. آينه هاي نامرغوب بعد از مدتي کيفيت خود را از دست خواهند داد. با استفاده از آينه تراش، آقايان مي توانند بهترين تجربه را در اصلاح صورت خود داشته باشند.
 
 
برش ها در آينه تراش
در فرآيند تراش آينه، يک سري فعاليت هاي به خصوصي روي آينه و شيشه صورت مي گيرد که در طول مدت انجام اين فرآيند، هدف اين است لبه آينه يا شيشه به درستي تراش داده شود تا زاويه دلخواه ايجاد شود. با انجام اين گونه فعاليت ها بر روي آينه و شيشه، سعي مي شود لبه هاي شيشه و آينه با شيب بسيار بسيار ملايمي نازک و ساييده شود. فرآيند کار به صورت است که زماني که آينه در دستگاه تراش قرار داده مي شود، فقط يک طرف آينه تراش خورده مي شود و براي سه طرف ديگر آينه بايد هر طرف آينه را تک تک وارد دستگاه کرد تا آينه تراش خورده شود. 
تراش شيشه و يا آينه، عمدتا به وسيله دستگاه مخصوص آينه تراش به صورت اتوماتيک و توسط چند نوع سنگ ديامون به صورت مجزا صورت مي گيرد. تراش آينه و تراش دادن شيشه به وسيله ي دستگاهي که آينه و شيشه را تراش مي دهد حول محور آن مي چرخند. اين کار بسيار دشوار و زمان بر است. در هر بار طول آينه تراش متفاوت است. بر همين اساس طول آينه تراش و طول تراش شيشه بسته به نوع کاربرد و استفاده و نماي مورد نظر از يک تا پنج سانتي متر متغير است. فعاليت هايي که بر روي لبه  شيشه و يا لبه آينه اجرا مي شود باعث مي شود سطح آينه و شيشه بسيار مسطح، شفاف، براق و يکنواخت شود. تراشيدن آينه صيقل بسيار زيباي به آن مي دهد که نقش بسزايي را در طراحي دکوراسيون فضاي داخلي ساختمان ها و منازل ايفا مي کند. شيشه و آينه تراش جلوه بسيار زيبايي را به محيط اطراف به خصوص در طراحي داخلي مي دهند. 
 
آينه تراش ديواري
مي توان آينه تراش را روي ديوار نصب کرد يا روي کمد يا ميز قرار داد. اين موضوع بستگي به ميزان راحتي فرد استفاده کننده دارد. پاک کردن آينه تراش بسيار اهميت دارد و بايد هر چند وقت يکبار آينه با دستمال تميز و مرطوب پاک شود تا کيفيت تصوير بازتاب داده شده از افراد بالا رود. در صورت تميز کردن آينه تراش، ايمني تراشيدن صورت و آرايش صورت فرد بالا مي رود.
 
انواع آينه تراش
آينه هاي تراش خورده در بازار از نظر رنگ و طرح بندي داراي انواع مختلف زير هستند:
 
آينه تراش لوزي
آينه تراش نگيني
آينه تراش نيزه اي
آينه تراش خشتي
آينه تراش مربعي
آينه تراش حصيري
آينه تراش آکاردئوني
آينه تراش نامنظم
آينه تراش ميني
آينه تراش آجري
 
منبع: