آینه‌کاری و تزئین دیوار پذیرایی با آینه

 در آینه‌کاری و تزئین دیوار پذیرایی با آینه، نکاتی وجود دارد که بهتر است رعایت شوند. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین نکات اشاره می‌کنیم:

 
•    اگر در داخل پذیرایی‌تان دیواری زاویه‌دار و یا به اصطلاح قناس وجود دارد که جلو‌ه‌ای نامناسب به اتاق پذیرایی‌ بخشیده، می‌توانید آن دیوار را آینه‌کاری کنید و بالعکس آن را به عنصری بسیار زیبا تبدیل کنید. البته آینه‌کاری این دیوارها باید تا نزدیکی‌های کف اتاق امتداد داشته باشد.
•    اگر در وسط پذیرایی ستونی وجود دارد، بهتر است که اطراف آن آینه‌کاری شود با این کار نه تنها وجود ستون در داخل پذیرایی مزاحم به نظر نمی‌رسد بلکه جلوه بسیار زیبایی به داخل پذیرایی می‌بخشد.
•    بهتر است دیوار کنار میز نهار خوری آینه‌کاری شود زیرا هم در هنگام سرو غذا فضایی زیبا خلق می‌کند و هم از نظر فنگ‌شویی با مضاعف نشان دادن مواد خوراکی روی میز باعث افزایش نعمت و برکت خانه می‌شود.
•    توجه داشته باشید که دیوار شمالی یا شرقی پذیرایی را می‌توانید آینه‌کاری کنید ولی بهتر است دیوار جنوبی آینه‌کاری نشود.
•    اگر پنجره اتاق پذیرایی رو به منظره‌ای زیبا قرار دارد، سعی کنید حتما دیوار کنار آن را آینه‌کاری کنید تا منعکس‌کننده این منظره زیبا به داخل پذیرایی باشد.
•    فضاهای باریک و با پهنای کم مثل راهروی ورودی به پذیرایی را می‌توان با آینه‌کاری دیوار، بزرگ‌تر نشان داد.
•    بهترین شکل برای آینه‌کاری دیوارها مربعی یا مستطیلی شکل است.
•    اگر چنانچه در قسمتی از دیوار آینه‌ای نصب می‌کنید سعی کنید آن را کاملا مستقیم به دیوار تکیه دهید و آن را به جلو خم نکنید.
•    همیشه سعی کنید آینه‌کاری دیوارها را تمیز نگه دارید و اگر احیانا در اثر حادثه‌ای قسمتی از آن آسیب دید حتما آن را تعمیر کنید.
 
 
آینه ‌کاری‌ سقف پذیرایی
آینه ‌کاری سقف پذیرایی یک حس تازگی به محیط می‌بخشد و فضا را بازتر می‌کند. سقف‌ های آینه‌ کاری شده نور را منعکس می‌کنند و فضای پذیرایی را بزرگ‌تر و روشن‌تر می‌کنند. سقف آینه‌ کاری شده فضای داخلی پذیرایی را مملو از یک حس مدرن و نو می‌کند و جزئی منحصر به ¬فرد در طراحی داخلی محسوب می‌شود. احاطه لوسترها و آویزها با آینه‌ کاری سقف منظره‌ای شگفت‌انگیز از تلاقی نور و آینه را به خصوص در شب خلق می‌کنند.  درکل آینه‌ها عناصری جذاب در طراحی مدرن محسوب می‌شوند و ظرافت خاصی به فضاها می‌بخشند. از آنجا که آینه‌کاری سقف پذیرایی، کاری ظریف محسوب می‌شود و در صورت سهل‌انگاری می‌تواند خطرآفرین باشد پس باید در انتخاب شرکت پیمان‌کار و طراح داخلی بسیار دقت کنید و به اصطلاح کار را به کاردان بسپارید.
 
منبع: اردلان گلس