مزایای استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ ديواري يک نوع ماده است که براي پوشش دادن ديوارهاي داخلي و هم چنين طراحي داخلي در ادارات، خانه ها و ديگر ساختمان ها استفاده مي شود؛ کاغذ ديواري يکي از جنبه هاي طراحي داخلي به شمار مي آيد. کاغذ ديواري بيشتر به صورت رول فروخته مي شود و با چسباندن روي ديوار مورد استفاده قرار مي گيرد. کاغذ ديواري مي تواند ساده (به صورت نقاشي) يا به صورت بافته شده (مانند آنگليپتا) و يا با الگو هاي گرافيکي ساخته شده باشند.

تاريخچه کاغذ ديواري:
ورود کاغذ ديواري به ايران به دوران حکومت ناصرالدين شاه قاجار بازمي گردد. وي که علاقه اي خاص به شيوه هاي معماري و هنر مغرب زمين داشت، در زمان نوسازي کاخ گلستان با پوشاندن ديوارهاي آن کاخ توسط کاغذ ديواري هاي وارداتي از زمره نخستين افرادي شد که باب ورود اين محصول به ايران را گشودند.

اولين کارخانه توليد کاغذ ديواري هاي کاغذي ، در ايران در دهه 1350 افتتاح شد. اين کاغذ ديواري ها با تنوع خود و سرعت نظر مردم را به خود جلب کردند. اما به علت عدم قابليت شستشو نتوانستند در عرصه دکوراسيون داخلي، به جايگاه متعالي خود برسند. پس از آن با توسعه صنايع پليمري، نسل هاي کاغذ ديواري هاي چرمي بوجود آمد که عيوب کاغذ ديواري هاي معمولي را از ميان برد و با قابليت شستشو، دوام بالا و ثبات رنگ خود، توانست نظر همگان را به خود جلب کند. کارخانه کاغذ ديواري پلاسکا، اولين توليدکننده کاغذ ديواري چرمي در ايران است که در سال 1373 شروع به توليد نمود.

امروزه کاغذ ديواري هاي چرمي، برخلاف نقاشي هاي ديواري و فرشينه هاي دست باف قديم، کاغذ ديواري هاي چرمي فراورده اي ارزان و قابل دسترس براي همگان مي باشد. وسيله اي کم هزينه و کم دردسر براي تغيير فضاي داخلي اتاق ها و ايجاد جلوه اي نوين در آنها.

انواع کاغذ ديواري:
به طور کلي دو نوع طرح کاغذ ديواري? با نقش کامل در سايز بزرگ و نقش هاي گرافيکي کوچک که بطور منظم در سطح کاغذ تکرار مي شوند توسط تکنيکهاي متفاوتي توليد و به بازار عرضه مي شوند:

با رنگ مناسب کاغذ ديواري به خانه تان روحيه بدهيد
کاغذ ديواري يکي از جنبه هاي طراحي دکوراسيون داخلي به شمار مي آيد

1– سيلک اسکرين – Silk Screen
2 – چاپ مسطح – Surface
3 – چاپ دوراني – Rotary
4 – کليشه اي – Gravure
مزاياي استفاده از کاغذ ديواري:
با رنگ مناسب کاغذ ديواري به خانه تان روحيه بدهيد
کاغذ ديواري بهترين جايگزين براي رنگ است
? نماي نهايي اجراي کاغذ ديواري و تنوع طرح هاي کاغذ ديواري در برابر رنگ آميزي ديوارها داراي جلوه اي متمايز و منحصر بفرد خواهد بود.
? سازگاري کامل انواع کاغذ ديواري ايراني و خارجي با محيط زيست.


انتخاب کاغذ ديواري مناسب:
با رنگ مناسب کاغذ ديواري به خانه تان روحيه بدهيد
در انتخاب کاغذ ديواري توجه به سبک دکوراسيون داخلي اهميت زيادي دارد

1 – به دليل تنوع بالا و کيفيت متفاوت? کاغذ ديواري در رنج قيمتي بسيار وسيعي ارائه مي گردد لذا توصيه مي شود در اولين قدم با در نظر گرفتن ميزان هزينه تخصيص يافته? آلبوم ها انتخاب شوند.

2 – با دقت در طرح و رنگ کفپوش? سقف و اثاثيه داخلي? رنگ و طرح قابل قبول و مناسب براي کاغذ ديواري را انتخاب نماييد .

در مرحله انتخاب کاغذ ديواري توجه به سبک دکوراسيون داخلي و چيدمان اثاثيه از اهميت بالايي برخوردار مي باشد. براي مثال استفاده از کاغذ ديواري هاي پر زرق و برق و گلدار در محيطي با دکوراسيون ساده و مدرن مناسب نخواهد بود.

3 – مشاهده تصاوير مربوط به اجراي انواع کاغذ ديواري در مکان هاي با کاربري يکسان و الهام گرفتن از آنها در انتخاب طرح و رنگ مناسب.

4 – در نهايت با مراجعه به آلبوم هاي مناسب کاغذ ديواري و استفاده از مشاوره طراحان مي توانيد با انتخاب چندين کد از هر آلبوم کاغذ ديواري دلخواه خود را انتخاب نماييد.