طراحی دکوراسیون مغازه کوچک

مديريت فضا در دکوراسيون داخلي مغازه از آن رو حائز اهميت است که بهره وري به ميزان ارتباط کارکنان با مشتريان در محل کار و بدبستان آنها بستگي دارد . بهمين دليل در مغازه هاي کوچک براي آن که بازدهي مطلوب و مناسب باشد لزوم طراحي داخلي مغازه غير قابل اجتناب است.
طراحي اين فضاها بايد به گونه اي باشد که مشتريان به راحتي در مغازه رفت و آمد کنند زيرا اگر محيط مغازه کوچک باشد و فضاي محدودي براي قدم زدن و ديدن اجناس وجود داشته باشد منجر به آشفتگي و سردرگمي مشتريان شده و مانع از خريد آنها با خيال آسوده مي شود عموما طرح دکوراسيون مغازه باز براي اينگونه فضا ها پيشنهاد مي شود.
ايجاد کيفيت در اين فضاها بسيار حائز اهميت مي باشد و استفاده از رنگهاي روشن موجب حس آزادي بيشتر و عدم احساس خستگي در مشتريان را ايجاد ميکند. رنگ نقره اي از جمله رنگهاي روشن است که شما مي توانيد در دکوراسيون مغازه کوچک از آن استفاده کنيد اين رنک از جمله رنگهاي پيچيده اما قابل درک است که نماد ثروت و نشانه ظرافت مي باشد.
استفاده از نور مناسب نيز به بزرگ و دلباز کردن فضا کمک شاياني مي کند استفاده از نور طبيعي در ايجاد نشاط و حس سرزندگي و تحرک در کارکنان و مشتريان تاثير زيادي دارد (دکوراسيون فروشگاه).

نحوه ي طراحي دکور داخلي مغازه
اداره کردن يک مغازه يا فروشگاه چندان سهل و آسان نيست. در هر لحظه، چندين نفر مي توانند براي خريد به مغازه ي شما بيايند.کار در چنين شرايط پرتنشي سبب مي‌شود که اهميت طراحي داخلي مغازه و فضايي که قرار است در آن فعاليت داشته باشيد بيش از پيش مهم باشد.وقتي در محيطي آرام با دکوراسيون زيبا و راحت که طبق خواسته هاي مشتريان دکور شده باشد قرار داشته باشيد اين محيط بر روي آرامش و تمرکز شما تاثير بسيار زيادي داشته که اين تاثير را مخاطبانتان که همان مشتريان مغازه هستند کاملا درک و حس مي کنند.
هماهنگي و تطابق دکوراسيون داخلي مغازه با ماهيت کار و حرفه ي شما ارتباط بسيار مستقيمي دارد بنابراين در طراحي به نکات کليدي و ريز توجه زيادي کنيد.
از جمله اين نکات ترکيب رنگي استفاده شده در دکوراسيون مغازه است. شايد انتخاب رنگ به نظر شما يکي از راحتترين گامها باشد ولي در نظر داشته باشيد که رنگ يکي از مهمترين ابزارها در جذب مشتريانتن است و معمولا براي همه ي اصناف اولين گزينه انتخاب رنگي است که لوگو شرکت با آن رنگ شناخته شده است. رنگها حتي باعث مي شوند شخص خريد خود را کامل انجام دهد و يا اينکه در خريد دودل شود و آن را به تعويق بيندازد. مثلا رنگ قرمز علاوه بر ظاهر برجسته ، علاقه به ديدين و نزديکتر شدن را در فرد به وجود مي آورد.