رنگ سفید روی کابینت‌ها

هرکسي طرفدار رنگ سفيد در چيدمان آشپزخانه نيست. شايد برخي از افراد دليل عدم تمايل به اين رنگ را، فضاي کسل‌کننده آن در آشپزخانه مي‌دانند و برخي ديگر معتقدند رنگ سفيد، خيلي سريع کثيفي را به خودش گرفته و آشپزخانه را ريخت و پاش نشان مي‌دهد. اما خوب است بدانيد اين روزها انتخاب رنگ سفيد در اثاثيه آشپزخانه، گواهي بر سبک مدرن و لوکس آن است. روي سخن مد‌آنلاين امروز با کابينت‌هاي سفيد است.

هنگامي‌ که آشپزخانه بخشي از پلان اپن باشد، بهترين گزينه انتخاب کابينت سفيد است. مثلا در اين نمونه، آشپزخانه‌اي که در گوشه خانه ساخته شده، کاملا سوا از ساير اتاق‌ها بوده و با کابينت‌هاي سفيدي که دارد، مجزا از ساير چيدمان خانه است. دکوراسيون داخلي

مي‌توان نماي کابينت‌هاي سفيد در آشپزخانه را با توناژهاي مشکي همچون کانتر يا ديوارهاي پشت کابينت‌ها ترکيب کرد. با اين کار، توازني بي‌نظير در دکور داخلي آشپزخانه خلق مي‌شود.

اگر طالب سبک ميني‌مال هستيد، بهتر است به دنبال کابينت‌هاي سفيد در فضاي جزيره‌اي آشپزخانه خود باشيد. اگر ديوارهاي آشپزخانه‌تان نيز سفيد باشد، تمام فضاي آن ميني‌مال به نظر خواهد رسيد. بهتر است از لوازم روشنايي بخش کم‌نور نيز استفاده شود.

کابينت‌هاي سفيد، به زيبايي با کف‌بندي چوبي ست مي‌شوند. نتيجه اين ترکيب، نمايي گرم و صميمانه است. البته مي‌توانيد با ساير چيدمان چوبي، نمايي روستيک در آشپزخانه ايجاد کنيد.

با انتخاب کابينت‌هاي سفيد، فضاي آشپزخانه بزرگتر و روشن‌تر به نظر مي‌رسد.اگر آشپزخانه مجهز به پنجره‌هاي بزرگ باشد، جلوه‌هاي ويژه باورنکردني در آن خلق مي‌شود. مي‌توانيد براي جلوگيري از ايجاد نماي کسل کننده، از يک سري چيدمان چوبي نيز کمک بگيريد.

روشنايي آشپزخانه‌اي که فاقد پنجره است، از کابينت‌هاي سفيد تامين مي‌شود. بهتر است در اينچنين مواردي، سقف و ديوارها را نيز به رنگ سفيد رنگ‌آميزي کنيد.

البته لزومي ندارد همه جاي آشپزخانه را به رنگ سفيد دربياوريد تا نمايي روشن در آن ايجاد شود! بهترين ايده اين است که سقف را به رنگ تيره‌تر رنگ آميزي کرده و دو ديوار را سفيد رنگ‌آميزي کنيد. جلوه‌هاي ويژه بصري زيبايي خلق خواهد شد.

به نظرتان اين آشپزخانه بسيار شيک نيست؟ طرحي سنتي داشته و کابينت‌هاي سفيد با کانتر مرمر و کف‌بندي چوبي قهوه‌اي رنگ در هارموني هستند.

همانطور که گفته شد، شما مي‌توانيد نماي سفيد کابينت‌ها را با ساير رنگ‌هاي تيره تطبيق دهيد. مثلا در اين نمونه، با ايجاد رنگ‌آميزي متضاد، دو فضاي متفوت به وجود آمده است: يکي آشپزحانه و ديگري اتاق غذاخوري!

مترجم: نازنين محمدي

www.dabi.ir/nt