الفبای تغییر دکوراسیون خانه

قوانين بنيادي هرگز تغيير نمي‌کنند، آن‌ها اساس کار را تشکيل مي‌دهند. پس بايد با اين قوانين شروع کرد، چه بخواهيد دکوراسيون تازه‌اي داشته باشيد، چه بخواهيد فقط چند چيز کوچک را در منزل تغيير دهيد.

کار خود را با يادداشت آغاز کنيد
براي هر اتاقي يادداشتي بگذاريد. هال و سرويس بهداشتي را يادتان نرود. همه نکاتي که مي‌خواهيد براي هر اتاق انجام دهيد روي کاغذ آن يادداشت کنيد.

پلان‌هاي کف را با جوهر روي کاغذ گراف بکشيد
در‌ها، پنجره‌ها و بخش‌هاي دائمي ديگر را به دقت بکشيد و مشخص کنيد. ايده‌هاي مبلمان را با مداد بنويسيد، اگر نظرتان عوض شد مي‌توانيد آن‌ها را پاک کنيد و از نو بنويسيد.

اشکالات هر اتاق را پيدا کنيد
رنگ‌هاي نامناسب، طرح رنگي آشفته، چيدمان بي‌روح، اکسسوري‌هاي بيهوده، نور کم، مکان نادرست و غيرعملي براي مطالعه.

موارد نادرست و بد را دور بيندازيد و فقط عناصر خوب مبلمان خود را نگه داريد
ليستي از آنچه نياز داريد تهيه کنيد (رومبلي‌ها، پرده‌اي‌ها) تا اسباب منزل را نو کنيد.

تغييرات ساده در معماري منزل، آنچه مي‌خواهيد را به خوبي فراهم مي‌کنند
قفسه کتاب‌هاي توکار، تاقچه پنجره، روکش رادياتور، پيش بخاري نو – همه اين‌ها جزو تجديد مبلمان محسوب مي‌شوند.

در انتخاب رنگ از ملال آوري اجتناب کنيد
رنگ‌هاي بي‌روح و خنثي انتخاب نکنيد، زيرا رنگ‌هاي خنثي چرک تاب نيستند و با اسباب ديگر منزل فوراً هماهنگ مي‌شوند. با رنگ‌هاي روشن و شاد به اتاق‌ها روحيه بدهيد.

کاغذ ديواري هاي زيبا انتخاب کنيد
کاغذ ديواري محجوبانه با طرح‌هاي بي‌مزه و رنگ‌هاي غيرقابل شناسايي از کاغذ ديواري نداشتن بد‌تر است. طرحي را انتخاب کنيد که هويت داشته باشد و براي خودش کلاسي داشته باشد.

رنگ هاي پر رنگ را انتخاب کنيد
رنگ‌هاي پررنگ شخصيت مبلمان و اکسسوري‌هاي اتاق را مشخص مي‌کنند و به ظاهر پنجره‌ها جذابيت مي‌دهند. از رنگ‌هاي غني و عميق براي ديوار‌ها استفاده کنيد.

از رنگ به عنوان پيوندي بين اتاق‌هاي پذيرايي و ناهارخوري استفاده کنيد
يا آن دو اتاقي که بهم ربط دارند را با هم هماهنگ کنيد. لازم نيست رنگ‌ها يکي باشند يا طرح کاغذ ديواري يکجور باشد. ولي يک رنگ اصلي در طرح شما بايد در اين دو اتاق متصل بهم وجود داشته باشد.

حالا برويد خريد‌هايتان را انجام دهيد
اگر فروشگاه محلي محبوب شما مشاور دکوراسيون دارد، يادداشت‌هاي خود را همراه‌تان ببريد و نسبت به يادداشت‌هاي هر اتاق از او پيشنهاد و توصيه بخواهيد.

خريدهايي مطابق با سليقه خانواده انجام دهيد
زمينه و طرحي را انتخاب نکنيد که آسايش خانوادگي شما فداي آن سبک يا آن دکور شود. تنوع‌هايي که درست انتخاب شده‌اند، مقررات دکوراسيون را نمي‌شکنند و براي کل خانواده آرامش مي‌آورند.

خريدهايي مناسب خانواده انجام دهيد
اگر همه اعضاي خانواده بزرگسال هستند، مبلمان بچگانه و کوچک نخريد.

اسبابي مطابق با اندازه خانه بخريد
خانه‌ها و اتاق‌هاي کوچک با مبلمان بزرگ، مثل کمپ به نظر مي‌رسند؛ و اتاق‌هاي بزرگ بايد مبلماني متناسب با اندازه‌شان داشته باشند. قبل از خريدن وسيله‌اي نو، اندازه محل قرار گرفتن آن را در نظر بگيريد.

وسايل مرغوب بخريد
نگذاريد ويترين و ظاهر زيباي چيزي شما را گول بزند که آن را بخريد. در مورد جنس پارچه و سازنده آن سوال کنيد و بپرسيد که آيا دوام خوبي دارد يا خير. از پول بيشتر دادن براي جنس با کيفيت و مرغوب نهراسيد.

با اشياي خوب شروع کنيد، چه از لحاظ طراحي و چه از لحاظ ساخت
چند وسيله کوچک که درست و با دقت انتخاب شده باشد و بعداً در درازمدت بتوان چيزهاي بهتري به آن اضافه کرد، بهتر از اشياي ارزاني است که با عجله خريده شده و طراحي و جنس مرغوبي ندارد.

مي‌توانيد به راحتي رنگ‌هاي درست و غلط را تشخيص دهيد
رنگ‌هاي بد، مبهم و ناشفاف هستند و دلتان را مي‌زنند، در حاليکه رنگ‌هاي خوب، تميز و شفافند و با هم هماهنگي کامل دارند.