چیدمان دکور خانه شما با 10 اشتباه خراب می‌شود

هنگام طراحي دکوراسيون خانه و يا تغيير مدل آن، همه ما مرتکب اشتباهات جزئي مي‌شويم. برخي از اين اشتباهات به همراه راه‌حل آنها در اين مطلب به شما ارائه مي‌شوند. با مرور اين 10 اشتباه رايج در اين زمينه، شما هم مي‌توانيد دکوراسيون منزل خود را مطابق ميل‌تان تغيير دهيد.

از مبلمان بسيار استفاده مي‌کنيد
اتاق نشيمن شما بايد محل قرار دادن کاناپه و مبلمان راحتي باشد اما نه به‌گونه‌اي که تمام فضاي اتاق اشغال شده و ديگر هيچ مکاني براي نشستن روي زمين وجود نداشته باشد! با چيدن مبلمان در اتاق نشيمن، علاوه بر ايجاد نمايي مدرن بايد به دنبال محيطي کاربردي در آن نيز باشيد. در اين ميان فقط کافيست محل قرارگيري مبل را به درستي انتخاب کنيد. با مبلمان بسيار در اتاق نشيمن، نه تنها اتاق بسيار کوچکتر از حد معمول به نظر مي‌رسد بلکه چيدمان ساير لوازم دکوري در اطراف آن نيز با مشکلاتي همراه خواهد شد.

قراردادن اجزاي با ابعاد بسيار بزرگ يا کوچک
مبلمان منزل شما نبايد بيش از حد معمول کوچک باشند، در اين صورت نماي خانه‌هاي عروسکي در منزل شما ايجاد خواهد شد! اتاقي که با مبلمان کم اما بسيار بزرگ و غيرمعمولي چيده شده نيز از نظر مدآنلاين نوعي عدم تناسب در دکور ساير قسمت‌هاي خانه به وجود مي‌آورد. بهتر است قبل از خريد مبلمان يا ميز عسلي و همچنين تخت‌خواب براي اتاق خواب خود، ابتدا ابعاد مبلمان و سپس ابعاد اتاق را به خوبي اندازه بگيريد. با اين کار در هزينه شما نيز تا حدودي صرفه‌جويي خواهد شد.


استفاده از انواع لوازم دکوري در اتاق

لازم نيست تمام لوازم را به‌صورت يکجا در يک اتاق روي هم تلنبار کنيد. با اين کار نمايي آشفته در دکور خانه‌تان ايجاد مي‌شود. بهتر است به توصيه ما در خصوص دسته‌بندي لوازم در اتاق‌هاي خانه توجه کنيد: لوازمي را انتخاب کنيد که بسيار مهم هستند. از وسايلي که بدون آنها هم امورات‌تان مي‌گذرد، استفاده کنيد. لوازم کاربردي در الويت انتخاب قرار مي‌گيرند. حالا مي‌توانيد با اين اسباب و اثاثيه ضروري، نحوه چيدمان اتاق را به بهترين وجه تغيير دهيد.


روشنايي لازم را در نظر نمي‌گيريد

روشنايي يکي از مهمترين عناصر در دکوراسيون داخلي خانه تلقي مي‌شود. اتاق‌هاي شما بايد حتي‌الامکان از نور طبيعي بهره‌مند شوند. بهتر است با پوشاندن پنجره‌ها با پرده‌هاي ضخيم و والان‌هاي بزرگ، مانع از رسيدن نور طبيعي به داخل اتاق نشويد. با افزودن تعداد آينه‌هاي بيشتر، مي‌توان نور بيشتري در فضاي خانه ايجاد کرد. در اين ميان، لامپ‌هاي حبابي و ديوارکوب را از ياد نبريد. بهتر است لامپ‌هايي کوچک با تعداد بيشتري را از سقف خانه آويزان کنيد تا فضايي روشن‌تر در اختيار داشته باشيد.

 

قبل از انتخاب رنگ، مبلمان مي‌خريد

بهتر است پس از اينکه ديوارها و سقف اتاق را رنگ‌آميزي کرديد ، اقدام به خريد اثاثيه و مبلمان کنيد. در اين ميان بايد بافت و الگوي مبلمان را با سايه‌هاي پس زمينه ديوارها به خوبي ست کنيد. رنگ مبلمان به خصوص کاناپه‌ها و مبل راحتي بايد هم رنگ ديوارهاي اصلي اتاق باشد. مثلا در اين نمونه، مبل‌هاي قهوه‌اي به رنگ ديوار انتخاب شده‌اند.

بودجه مناسب در نظر نمي‌گيريد
براي خريد انواع لوازم دکوري و مبلمان مجلل، هزينه صرف نکنيد. فقط آنچه را که هم اکنون به درد مي‌خورد بخريد. لزومي ندارد که همه اقلام منزل را يکجا خريداري کنيد. يک خانه مدرن با تمام لوازم ضروري کامل، به‌صورت تدريجي تکميل مي‌شود نه يکباره.

تنوع را رعايت نمي‌کنيد
همه لوازم و اثاثيه خانه را از يک فروشگاه نخريد. درست است که همه لوازم بايد با هم هماهنگ باشند اما اين امر بدين مفهوم نيست که همه لوازم را با هم تناسب دهيد.در اين صورت همه چيز به صورت مشابه باقي خواهد ماند.


پنجره‌ها را در معرض ديد قرار نمي‌دهيد

چوب پرده‌ها را تا آنجا که ممکن است از بالاترين قسمت سقف آويزان کنيد. با اين کار نماي سقف بزرگتر به نظر مي‌رسد. هر چقدر که چوب پرده‌ها را بالاتر نصب کنيد، به همان اندازه پنجره‌ها بيشتر در معرض ديد واقع شده و نور بيشتري در داخل اتاق نمايان مي‌شود.


مبلمان را پشت ديوار مقابل قرار مي‌دهيد
شايد يکي از اشتباهات رايج افراد تازه‌کار، اين است که همه مبل‌ها را مقابل ديوار اصلي اتاق نشيمن قرار مي‌دهند. اما بايد بدانيد با کنار هم قرار ندادن مبلمان، فضاي بيشتري براي حرکت در ميان آنها ايجاد مي‌شود و اتاق نيز بزرگتر به نظر مي‌رسد. بهتر است مبل سه نفره را پشت ديوار بزرگ اتاق گذاشته بقيه مبل‌ها را در اطراف آن پراکنده بچينيد.


کانون ديد ايجاد نمي‌کنيد
در جستجوي چيزي باشيد که بيش از همه چشم ميهمان‌ها را در بدو ورود مي‌گيرد. مثلا يک پرده فانتزي با والان مجلل، يک شومينه سنگي يا حتي تابلوي شاهکار نقاشي. حالا مي‌توانيد تمام لوازم ديگر را حول اين کانون ديد بچينيد. با اين کار اتاق شما هم سازمان يافته‌تر و هم بزرگتر به نظر مي‌رسد. نظر شما چيست؟
منبع: دابي