استفاده از دیوارپوش شیشه ای در دکوراسیون منزل

 ديوارپوش‌هاي شيشه‌اي داراي مزيت‌هاي زيادي هستند؛ از جمله اينکه داراي وزن کم، نشکن و نيز ضد خش هستند. همچنين داراي نصب آسان و بسيار سريع مي‌باشند. از مزيت‌هاي ديگر ديوارپوش شيشه‌اي قابليت نظافت و شستشوي راحت مي‌باشد؛ به همين دليل است ديوارپوش شيشه‌اي به يکي از انواع محبوب ديوارپوش به خصوص براي محيط‌هاي اداري و رسمي تبديل شده است. اين نوع ديوارپوش‌ها داراي دوام و ماندگاري بالا هستند و قابليت اين را دارند که در فضاهاي بزرگ اجرا شوند. از سوي ديگر ديوارپوش شيشه‌اي هنگامي که با نور ترکيب مي‌شود فضايي بسيار زيبا و منحصر به فردي را براي خانه، رستوران، هتل و غيره ايجاد مي‌کند. همچنين ديوارپوش شيشه‌اي ضد ضربه و آنتي UV مي‌باشند که اين عوامل منجر به حفظ ماندگاري آنها مي‌شود و به همين دليل است که استفاده از اين نوع ديوارپوش‌ها گسترده شده است. از سوي ديگر استفاده از آنها در فضاي خانه يا اداره باعث بزرگ جلوه دادن فضا مي‌شود و به دليل داشتن تنوع رنگي بالا، زيبايي قابل توجهي را به دکوراسيون داخلي ساختمان مي‌دهد. 

 
انواع ديوارپوش شيشه‌اي
به طور کلي استفاده از شيشه به دليل زيبايي خاصي که داشته و انعکاس نور براي چشم انسان محصولي بسيار جذاب خواهد بود. انواع ديوارپوش شيشه‌اي ضمن اينکه بسيار زيبا و لوکس هستند، محصولاتي ضدخش و سبک هستند و داراي انواع مختلفي با تنوع بسيار بالا مي‌باشند که در ادامه به آنها اشاره مي‌کنيم.
 
1- ديوارپوش اداري :
امروزه طراحي داخلي فضاي اداري از اهميت قابل توجهي برخوردار است. هر مجموعه به دنبال جذب مشتري بيشتر است، از اين رو دکوراسيون داخلي و زيبايي محيط يکي از عوامل مهم مؤثر در جذب مخاطب مي‌باشد. بنابراين با استفاده از ديوارپوش اداري مي‌توانيد محيط هاي اداري را زيباتر و مدرن‌تر طراحي کرد. همچنين اين ديوارپوش‌ها مي‌توانند هر رنگي متناسب با محيط و فضاي داخلي داشته باشند. 
 
2- ديوارپوش حمام :
انتخاب ديوارپوش مناسب براي حمام از اهميت قابل توجهي برخوردار است. انتخاب ديوارپوش حمام از نفوذ آب و رطوبت به ديوارها جلوگيري مي‌کند و از اين رو مانع از نفوذ آب به لايه زيرين مي‌شود. اين ديوارپوش‌ها از متريال‌هاي مختلفي ساخته مي‌شوند، ضد آب بوده و در تنوعي از رنگ و مدل‌هاي مختلف به بازار عرضه مي‌شود. از انواع اين ديوارپوش‌ها مي‌توان به ورق‌هاي پلاستيکي، کاشي، سنگ، PVC، آکريليک، پانل‌هاي ساخته شده از جنس لمنيت و شيشه اشاره کرد که همگي اينها جزو ديوارپوش‌هاي ضد آب محسوب مي‌شوند.
 
3- ديوارپوش فروشگاهي :
در فضاهاي تجاري مي‌توان جهت جداسازي فضا از ديوارپوش فروشگاهي استفاده کرد. به طور کلي ديوارپوش‌ها به دليل سرعت نصب بالا و بدون نياز به بنايي، در طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلفي مي‌باشند که مي‌توان در مکان‌هاي مختلف مانند مراکز تجاري و اداري، رستوران‌ها و سالن‌هاي نمايش بيشترين استفاده را از آنها کرد. اين ديوارپوش‌ها علاوه بر داشتن طرح و رنگ گوناگون که ذکر شد، داراي مزيت‌هايي از قبيل ضد آب و قابليت شستشو بودن، عايق صدا و حرارت، ضد باکتري، وزن سبک، نصب سريع مي‌باشد که مي‌توان در مکان‌هايي مانند فروشگا‌ه‌ها از آنها استفاده کرد. 
 
4- ديوارپوش بين کابينت :
با استفاده از يک ديوارپوش خوب با طرح مناسب، مي‌توانيد فضاي آشپزخانه را تغيير قابل توجهي دهيد. رنگ و طرح اين ديوارپوش را مي‌توانيد با آشپزخانه خود هماهنگ کنيد. ديوارپوش بين کابينتي را مي‌توانيد به ديوار پشت سينک، گاز و يا هر جاي ديگر آشپزخانه بچسبانيد. يکي از مزيت‌هاي اصلي ديوارپوش بين کابينتي تميز کردن آسان و راحت سطوح است که مي‌توان ذرات حاصل از پخش شدن مواد غذايي را براحتي از روي آنها پاک کرد. ديوارپوش‌هاي بين کابينتي داراي تنوع بالايي نظير ديوارپوش کاشي و سراميک، ديوارپوش‌هاي طرح فلز و براق مي‌باشند. نقش اصلي ديوارپوش بين کابينتي محافظت از ديوار آشپزخانه در برابر پراکندگي مواد غذايي است. بنابراين مي‌توانيد از ديوارپوش‌هاي بين کابينتي استفاده نماييد که قابل شستشو هستند  و به راحتي و در کمترين زمان قابل نصب هستند.