چگونه به سادگی سیم های مزاحم را پنهان کنید

امروز در ادامه بحث طراحی دکوراسیون داخلی با پنهان کردن سیم ها شروع میکنیم . اگر  يك ميز باز داريد، احتمالا از ديدن سيم‌های زشت و آويزان  از آن بيزاريد. ايجاد يك دیوارپوش پنلی راه‌حلی فوق‌العاده برای پنهان‌كردن سيم‌ها و داشتن فضايی كاملا مناسب بدون تاثير منفی بر ديوارها است. بيش‌تر مردم در فضاهای سازمان‌دهی شده و بانظم اثرگذارترند، اگر اين مسئله برای شما هم مهم است اين راه‌حل تاثير خوبی در فعاليت‌هايتان در اتاق كارتان می گذارد. سازمان داشتن و منظم بودن اتاق تاثير زيادی در انجام کارها می گذارد و بازده كاری را بالا می برد. اضافه‌كردن پنل اين امكان را می دهد كه علاوه‌بر داشتن يك فضای خوب برای كار، بتوانید از همه وسايل الكترونيكی موجود در اتاق به راحتی استفاده كنید. برای اين‌كار از ابزاری ساده و بی خطر استفاده شده و سه پنل برای ميز ايجاد شده، دوتای آن‌ها برای ايجاد زيبايی در فضا و يكی از آن‌ها برای مخفی كردن سيم‌ها. خوبی اين سيستم اين است كه بسيار انعطاف‌پذير است و می توان براساس نياز آن را تغيير داد.
در هر طرف پنل‌هايی با عرض ۷۰ سانتی متر قرار دارد، زيرا اين كار ساده‌تر است و می توانید هر دو قطعه ۷۰ سانتی متری را از يك ورق لوان (یا نئوپان) دربياوریم. پنل سوم در وسط قرار گرفته و عرض آن با عرض پنجره و ارتفاعش با ارتفاع ميز يكسان است. همه پنل‌ها ۲۵ سانتی متر با پنجره فاصله دارند.
وسایل مورد نیاز
لوان با قطر ۲ ميلی متر، ۱.۵ يا ۲ ورق. آ‌ن‌ها را به اندازه دل‌خواه برش دهيد. می توانید از دو قطعه به ابعاد ۲ متر در ۶۰ سانتی متر و يك قطعه به ابعاد ۱ متر در ۷۰ سانتی متر استفاده کنید.
•    چهارچوب.  از ۵ قطعه چهارچوب ۲۰ سانتی متری به قطر ۲.۵ سانتی متر به عنوان چهلرچوب استفاده کنید.
•    رنگ. ، برای پس‌زمينه از سفيد استاندارد و برای قسمت‌های استنسيل از رنگ طوسی استفاده كنید.
•    استنسيل.اگر به استنسيل علاقه نداريد می توانيد از كاغذ كادو، كاغذ برچسب‌دار، و كاغذ نقش‌دار استفاده كنيد.
•    چسب چوب
ابزار. قلمو يا رول رنگ- فارسیبر و اره دستی يا اره فارسیبر-گيره
۱. لوان بريده‌شده را به دل‌خواه خود رنگ كنيد. می توانيد تا انتها رنگ كنيد يا قسمتی از آن را كه چهارچوب‌ها روی آن قرار می گيرند را بی رنگ بگذاريد.
۲. از اره دستی يا اره فارسی بر استفاده كنيد و چهارچوب‌ها را با زاويه ۴۵ درجه ببريد و مطمئن شويد كه چهارچوب‌ها به‌خوبی در كنار هم چفت می شوند.
 
۳. چهارچوب‌ها را با همان رنگ لوان رنگ كنيد.
۴. پيش از اضافه‌كردن چهارچوب‌ها، استنسيل را روی سطح بياوريد. استنسيل را در مركز قرار دهيد و سپس با توجه به قرارگيری آن ديگر الگوها را به سطح اضافه كنيد..
نكته: هنگام اضافه‌كردن استنسيل يك حوله كاغذی در كنار خود قرار دهيد تا رنگ اضافی را از روی قلمو يا رول رنگ جدا كنيد.

۵. وقتی الگوها بر روی سطح به طور كامل اضافه شد با استفاده از چسب چوب چهارچوب‌های رنگ‌شده را در حاشيه‌ها قرار دهيد. از منگنه بادی استفاده كنيد تا چهارچوب‌ها از پشت محكم شوند.
نكته: هنگام خشك‌شدن چسب چوب به چهارچوب‌ها گيره بزنيد. يك تكه كاغذ بين چهارچوب و گيره قرار دهيد تا از فرورفتگی چهارچوب جلوگيری شود.
۶. بر روی پشتيبان‌های پشتِ پنل كار كنيد. اين قسمت بين ديوار و پنل فاصله ايجاد كرده و فضای كافی برای سيم‌ها و سه‌راهی ها فراهم می كند. آن‌ها هم‌چنين محل اتصال پنل با ديوار هستند.

يك تكه ۱۰ سانتی متری از يك نوار خزدار ۲.۵ در ۵ سانتی متری ببريد و آن را روی قطعه L شكل بچسبانيد. وقتی چسب اين قطعه‌ها خشك شد آن‌ها را به پشت پنل‌ها طوری بچسبانيد كه از نيم‌رخ مشخص نباشند.
۷. هر پنل را وزن كنيد تا متوجه شويد كه چه تعداد نوار برای آويزان‌كردن تابلو نياز است. هم‌چنين وزن سه‌راهی ها را هم محاسبه كنيد.

۸. به‌دقت از دستورالعمل‌ها موجود در بسته پيروی كنيد.
۹. پس از اين‌كه نوارها در جايشان قرار گرفتند، پنل را بلند كنيد و به ديوار بچسبانيد.
نكته: در اتصال پنل به ديوار دقت كنيد و سعی كنيد آن را صاف بچسبانيد. نوارها قابل‌تغيير هستند، به همين دليل هر گاه مشكلی پيش آمد می توانيد آن‌ها را جدا كرده و از اول بچسبانيد.
۹. سيم‌ها را بين پنل‌ها قرار دهيد و سه‌راهی را ثابت كنيد و سيم‌ها را به پريزها وصل كنيد
سيم‌ها به‌راحتی به پشت پنل‌ها می روند و در پريزها قرار می گيرند و جلوه‌ای تميز و زيبا به اتاق كار شما می دهند. از اين پنل‌ها در تلويزيون‌های ديواری نيز می توان استفاده كرد.