رنگ ها در دکوراسیون داخلی

براي خلق يک فضاي گرم و صميمي، رنگ قرمز گزينه بسيار مناسبي براي استفاده در اتاق هاي بزرگ محسوب مي شود. براي اينکه از خفه شدن دکوراسيون پيشگيري شود.. استفاده از رنگ قرمز در فضاهاي بزرگي که با فضاي غذاخوري مجاورت دارند بسيار توصيه مي شود.

دکوراسيون آفتابي
استفاده از زرد ليمويي در اتاق بزرگ جلوه اي گرم و خوشايند به دکوراسيون مي دهد. اگر در منطقه اي زندگي مي کنيد که آب و هوايي سرد و باراني دارد.با اجراي چنين دکوراسيوني مي توانيد فضاي گرم و با نشاطي در خانه تان فراهم کنيد. در اتاق هاي بزرگ امکان استفاده از شيوه هارموني رنگهاي مکمل وجود دارد.
اگر عاشق رنگ زرد هستيد و از سوي ديگر تمايل داريد فضايي آرام و راحت طراحي کنيد،ديوارها از زرد روشن استفاده کنيد که در طرح پارچه رومبلي ها نيز از آن استفاده شده باشد ،هم چنين براي کفپوش و طبقات و ميز از جنس چوب به رنگ گردويي استفاده کنيد اين اتاق نشيمن بزرگ در عين رسمي بودن بسيار راحت و آرام بخش است.
سبزهاي شگفت انگيز
سبز چمني تيره در دکوراسيون داخلي اتاق نشيمن ،تداعي گر بعدازظهر تابستاني است . اين طيف از رنگ سبز يکي از شيک ترين گزينه ها براي استفاده در دکوراسيون فضاي بزرگ است و سبکي معاصر را براي اين فضاي بزرگ به وجودمي آورد.
وجود مبلمان راحتي به رنگ سبز زيتوني سير و روشن در مجاورت با ديوارهاي بسيار روشن در يک قسمت از فضاي بزرگ و ديوارهاي زيتوني در قسمت ديگر،انسجام منحصر به فرد و بسيار حرفه اي را در اين فضا به وجود مي آورد. براي ايجاد هماهنگي بيشتر در دکوراسيون ،مقداري از اين رنگ بايد در عناصر ديگر موجود در اتاق از قبيل مبل ها،کفپوش و پرده نيز وجود داشته باشد.


اتاق نشيمن
نکته مهم در چيدمان فضاي کوچک استفاده از تعداد کمتر وسايل بزرگ تر،به جاي تعداد بيشتري از وسايل کوچک تراست.
از آينه ها و شيشه ها به مقدار زيادي در فضا استفاده کنيد تا نور در محيط انعکاس يابد. مثلا براي سطح روي ميزها از شيشه استفاده کنيد و در گوشه هاي خانه آينه هاي زيبا بر ديوار نصب کنيد،زيرا هرچه بيشتر نور در فضا منعکس شود، فضا روشن تر شده و خانه بزرگ تر و بازتر به نظر مي رسد.

درخصوص پرده ها چند نکته مهم را رعايت کنيد:
1- بهتر است پرده ها را از زير سقف بياويزيد نه از بالاي پنجره زير اين کار سبب مي شود ارتفاع سقف بيشتر به نظر برسد.

2- هرگز پرده ها را داخل قاب پنجره نصب نکنيد.

3- پرده ها را به صورت متحرک نصب کنيد تا بتوانيد آن ها را هنگام روز کنار بزنيد تا نور طبيعي بتواند به داخل راه يابد.
بکوشيد عناصر عمودي در دکوراسيون زياد به چشم بخورد،.براي مثال تابلوها، وسايل و حتي طبقات را از انواع عمودي و کشيده انتخاب کنيد. اين کار سبب مي شود چشم افراد به سمت بالا هدايت شود و دکوراسيون خانه کوچک شما بسيار باشکوه تر به نظر برسد
از الگوهايي با مقياس بزرگ و رنگ هاي تند و سير براي پارچه هاي موجود در دکوراسيون استفاده نکنيد.
تلويزيون صفحه تخت خود را روي پايه اي ظريف و متحرک قرار دهيد.

آشپزخانه
در آشپزخانه کوچک خود حتما کابينت هايي بلند و کشيده که به سقف مي رسند نصب کنيد.
از کابينت هايي با رنگ روشن و طبقاتي فراخ استفاده کنيد و ترجيحا براي چند عدد از آن ها درهاي شيشه اي در نظر بگيريد.
کابينت هايي که از مواد تيره رنگ ساخته شده اند.سبب مي شوند فضا کوچک تر به نظر برسد.
دسترسي آسان و افزايش ظرفيت شما مي توانيد اين کار را با کمک نصب طبقات کوچک و آويزهاي ظريف برروي ديوار انجام دهيد.
موادشوينده اي را که براي نظافت تمام قسمت هاي خانه از آن ها استفاده مي شود. در فضاهاي ذخيره سازي دوراز دسترس در آشپزخانه (براي مثال کابينت بالاي هود) قرار دهيد تا در فضاهاي ديگر قسمت هاي خانه صرفه جويي شود.
منبع: چکاد