راهکارهای صرفه جویی در فصل زمستان

در اين مطلب بر خلاف روال عادي قصد داريم در مورد روش هاي صرفه جويي در مصرف انرژي در اين زمستان نه چندان سرد نکاتي را مشخص کنيم و در کنار آن با تعدادي از زيباترين مدل شومينه هاي کم مصرف نيز آشنا شويم تا علاوه بر جلوگيري از هدر دادن انرژي در هزينه هاي خود براي حفظ گرما هم صرفه جويي کرده باشيم. همانطور که اشاره شد براي آن که اين مطلب خالي از عکس نباشد در آخر تعدادي از مدل هاي شومينه و شوفاژهاي با مصرف بهينه و دوستدار محيط زيست را جمع آوري کرده ايم که مي توانند گزينه هاي مناسبي براي خانه هاي جديد و امروزي باشند. کاغذ ديواري

اولين کار براي شروع اين صرفه جويي عايق کاري است. بخصوص اگر در مراحل ابتدايي ساخت خانه هستيد حتما سطح خارجي خانه را عايق کاري کنيد. اين روش حتي از کاربرد پنجره هاي پي وي سي نيز بهتر جواب مي دهد. کف خانه را هم عايق کاري کنيد. از آنجايي که گرما حتي از کف هم هدر مي رود اين روش هزينه گاز مصرفي خانه را تا حد زيادي کاهش مي دهد.ديوارهاي داخلي خانه نيز بايد عايق کاري شوند.البته اين روش در بين مردم جامعه چندان مرسوم نيست زيرا ممکن است فضاي داخلي خانه را کمي کوچکتر کند. براي غلبه بر اين مشکل يکي از بهترين روش ها استفاده از ديوارپوش هاي پي وي سي است که علاوه بر عايق حرارت، عايق صدا نيز هستند. (مدل هاي جديد ديوار پوش pvc مناسب منازل و محيط هاي تجاري)

اگر از لحاظ مالي در مضيقه هستيد و توانايي تهيه پنجره هاي پي وي سي را نداريد، بهتر است قاب چوبي يا فلزي قديمي پنجره هاي خود را با قابي جديدتر تعويض کنيد. اگر از تمام اتاق هاي خانه استفاده نمي کنيد و نيازي به گرم کردن تمام اتاق هاي خانه نداريد، بهتر است درب هاي عايق حرارت تهيه کنيد و آنها را جايگزين درب هاي قديمي اتاق هاي خانه خود نماييد. همچنين معايبي که ممکن است در ديوار منرلتان وجود داشته باشد را شناسايي کنيد و سريعا براي ترميم آنها اقدام کنيد چرا که اينگونه معايب معمولا هزينه هاي زيادي را در زمينه مصرف انرژي متوجه شما خواهد کرد.
منبع: اتاق