نکاتی ظریف درباره دکوراسیون منزل

1- چيدمان راحت مبلمان
بزرگ يا کوچک بودن يک اتاق آنقدر در ميزان راحتي آن موثر نيست ، بلکه انتخاب نوع مبلمان و نحوه چينش آن است که فضا را براي ما تبديل به محيطي راحت مي کند. دکوراسيون داخلي

اتاق نشيمني با در و پنجره زياد ، شومينه در مرکز
در چنين اتاقي بهتر است مبلمان در وسط اتاق قرار گيرد . براي راحتي مهمانها ، بهتر است مبل و کاناپه رو به روي هم باشند . زير مبل ها و ميز وسط آنها بهتر است يک قاليچه زيبا بيندازيد . براي پر کردن اطراف اتاق، مي توان از انواع صندلي ها ، ميز ، کمد و يا قفسه استفاده کرد.

اتاقي که پنجره رو به بيرون دارد ، بدون شومينه
اگر اتاق نشيمن شومينه ندارد ، بايد المان ديگري به عنوان پايه چيدمان مورد استفاده قرار گيرد . اين المان مي تواند يک تلويزيون يا پنجره بزرگ باشد . يک تابلوي بسيار بزرگ نيز مي تواند ، نقطه کانوني در اتاق ايجاد کند.

راحتي و صميميت
مبل و صندلي ها نبايد در فاصله بيشتر از 5/2 متر از هم قرار گيرند تا مهمان ها بتوانند راحت با يکديگر صحبت کنند و نزديک هم باشند . براي زيبايي بيشتر مي توانيد دو کاناپه بزرگ را رو به روي هم در وسط اتاق بگذاريد و صندلي ها را در انتهاي طرفين آنها قرار دهيد تا فضاي مناسبي براي گپ زدن فراهم گردد .


شلوغ اما جذاب
بين مبل و صندلي ها بايد حداقل 75 سانتيمتر فاصله باشد تا بتوان براحتي ميان آنها رفت و آمد کرد . بين ميز و مبل هم بايد 36 تا 46 سانتي متر فاصله باشد.

فضاي باز
در اتاق هاي بزرگ که فضاي باز و فاصله مبل ها از هم بيشتر است ، بايد براي راحتي بيشتر مهمانان براي هر مبل و کاناپه يک ميز عسلي در نظر گرفته شود. حتي مي توانيد از دو ميز گرد بزرگ در بين مبل ها استفاده کنيد که به چيدمان زيباتر فضا هم کمک مي کند.

سيم کشي
براي اينکه چيدمان قابل تغيير در وسط اتاق داشته باشيد، بهتر است سيم کشي هاي خود را از زير قالي و فرش عبور دهيد که دست و پا گيرو زشت نباشند.

اتاقي با ديوارهاي کج
در اطراف اين گونه اتاق ها مي توان کنسول يا ميز کامپيوتر قرار داد . بهتر است از انواع چرخ دار استفاده شود تا به راحتي قابل جابه‌جايي باشند . بهترين چيدمان براي مبلها و صندلي ها ، قرار دادن آنها در وسط اتاق و نزديک شومينه و تلويزيون است . بايد مطمئن شويد همه صندلي ها به شومينه وتلويزيون ديد کافي دارند .

توجه به بازي و سرگرمي
تلويزيون را بايد در محلي قرار دهيد که انعکاس نور آفتاب از روي آن باعث آزار نشود . فاصله مناسب براي تلويزيون هاي استاندارد حدود 2.5 الي 3.5 متر است . زاويه مناسب ديد نيز کمتر از 30 درجه است . مبلمان و صندلي ها را بايد طوري بچينيد که مانعي براي ديد ديگران ايجاد نکنند.
منبع: چکاد